KEMUn starttipäivä

Aika: perjantai 14.10.2016

Paikka: Tieteiden talo, sali 404, Kirkkokatu 6, Helsinki

(myös verkossa)

KEMUn starttipäivä käynnistää kesän kynnyksellä perustetun verkoston toiminnan. Päivä tarjoaa tilaisuuden verkostoitua, tutustua kasvatushistorian alalla tehtävään elämäkerta- ja muistitietotutkimukseen sekä pohtia yhdessä, mitä ja millaista toimintaa verkostolta odotamme.

Ohjelma rakentuu vahvasti keskustelulle ja verkoston jäsenten puheenvuoroille. Anne Heimo ja Maarit Leskelä-Kärki alustavat elämäkerta- ja muistitietotutkimuksen lähestymistavoista ja ajankohtaisista kysymyksistä. Iltapäivään on kullekin verkoston jäsenelle varattu aikaa oman tutkimuksen esittelyyn (n. 10min). Näissä puheenvuoroissa toivomme starttipäivään osallistuvien valottavan omia tutkimusintressejään ja -hankkeitaan. Verkostoomme on tällä hetkellä ilmoittautunut noin 25 alasta kiinnostunutta tutkijaa, ja uudet jäsenet ovat tervetulleita. Toivomme mahdollisimman monen pääsevän paikalle. Vaihtoehtoisesti tilaisuuteen  voi osallistua myös verkon välityksellä.

Ohjelma:

10.00–10.30  Päivän avaus: miten verkostoajatus syntyi

ja mihin tähtäämme

10.15–11.00  Anne Heimo (TY):

Näkökulmia muistitietotutkimukseen

11.00–11.45  Maarit Leskelä-Kärki (TY): Elämäkertatutkimus nyt