Vuosikirjan uusi podcast on julkaistu

Vuosikirjan kirjoituksista on julkaistu vuodesta 2022 lähtien podcast-sarjaa, joka on avoimesti kuunneltavissa sivuillamme sekä Spotify -alustalta. Sarjan uusimmassa jaksossa perehdytään Teiniliiton värikkääseen historiaan vasta ilmestyneen historiateoksen pohjalta.

Voit tutustua Vimmaa ja voimaa — Suomen Teiniliitto ja yhteiskunta 1939–1983 -uutuusteokseen Teoksen verkkokaupassa: https://verkkokauppa.teos.fi/sivu/tuote/vimmaa-ja-voimaa/4842584

2. jakso: "Nuorison ikuisena tehtävänä on pölyn pyyhkiminen" (2023)

Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuran uudessa podcastissa perehdytään Teiniliiton värikkääseen historiaan vasta ilmestyneen historiateoksen pohjalta. Kirjoittajakuntaan kuuluneet Ville Soimetsä ja Ville Okkonen keskustelevat Juhani Tähtisen johdattelemana Teiniliiton historian kokemisesta, käännekohdista, tulkinnoista ja annista nykypäivälle. Vimman ja voiman lisäksi Teiniliiton historiassa korostuvat yhteiskunnallinen ja poliittinen aktiivisuus sekä nykypäivänä erityisen ajankohtainen yhdessä toimimisen, keskustelemisen ja kuuntelemisen tärkeys.

Podcast on toteutettu Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuran ja Turun yliopiston yhteistyönä ja teknisen viimeistelyn on tehnyt Korpipaja Oy.

Kuuntele jakso alta tai Spotify -alustalta: